Management training en coaching

Ontwikkeling van de 8 management vaardigheden

Esito zorgt niet alleen voor technisch goed lopende processen en onderhoud van machines, maar geeft ook aandacht aan begeleiding van medewerkers. Met name de medewerker die doorgegroeid is naar teamleider of afdelingsmanager en een groep mensen onder zich heeft. Waarom is dat belangrijk?

We hebben het hier over vakmensen die alles weten over processen, techniek en onderhoud, maar nog geen leidinggevende ervaring hebben. Het volgen van een leiderschapstraining is vaak niet voldoende, wanneer theorie en praktijk ver van elkaar af staan. Daarnaast bevinden zij zich in een lastige positie, tussen oude collega’s van de werkvloer en het management. Hoe gaan zij daarmee om? Daarvoor hebben we de Esito-Toolkit ontwikkeld met de 8 managementvaardigheden.

8 management vaardigheden

Onze klantspecifieke trainingen en coaching sluiten aan bij de praktijk. Deelnemers ontwikkelen zich in korte tijd tot waardevolle managers. Acht belangrijke onderwerpen zijn: richting geven, opdracht geven, opvolging, feedback geven, hulp geven, problemen oplossen, beslissingen nemen en rapporteren. Alle onderdelen zijn waarneembaar, meetbaar en ontwikkelbaar.

Tijdens het volgen van de trainingen en workshops worden deelnemers zich bewust van wat er van hen wordt verwacht. Ze ontwikkelen praktisch inzetbare managementvaardigheden, waarmee ze vol zelfvertrouwen aan de slag kunnen. Voor de klanten van Esito is het een groot voordeel dat we de theorie naar de praktijk brengen. Als het nodig is, begeleid we de managers op de werkvloer in de praktijk.

Systeemimplementatie / effectief vergaderen

Een belangrijk aspect van een operationeel manager is het leiden van effectieve overleggen. Wij herkennen 5 stadia in de ontwikkeling van overleggen (van behoefte tot continue verbeteren). Tijdens veel implementaties is de sturen vanuit de overlegstructuur belangrijk voor de borging van de resultaten. Esito kan u helpen in alle fases van ontwikkeling van uw management systeem. Ontwerpen van vergaderstructuur en referentiekader, bepalen, ontwikkelen en bouwen KPI rapportages, implementeren van actie opvolging etc. Daarnaast kunnen we de voorzitters van vergaderingen coachen en ondersteunen met praktische tips en operationeel leiderschap.

shape

Hoe kunnen we helpen?

Als u meer wilt weten over deze case of onze dienstverlening, neem dan contact op met Bas Plaisier