Analyse - Quickscan

De eerste stap in een verbeterproces is weten waar je staat, inzicht geven WAT je kan verbeteren, WAT het oplevert en HOE je dat kan realiseren. Tevens is het belangrijk om goed vast te stellen WAT er nodig is aan capaciteit & competenties om de verandering te realiseren. Het doel is dus niet alleen het analyseren van de feiten maar ook het mobiliseren van de organisatie voor de verandering.

Tijdens een quickscan maken wij een analyse van de de verschillende facetten die nodig zijn om te verbeteren.

  • Welk doel moet bereikt worden en zijn deze doelen gedragen door de verschillende betrokkenen
  • In welke fase van ontwikkeling zit de organisatie.
  • Wat houdt de organisatie nu tegen deze om doelen te bereiken: Wat gaat er goed en kan beter qua:

    • Processen
    • Management systemen en KPI's
    • Organisatie en competenties
    • Technische staat van de installaties
    • Gedrag
    • Resultaten
  • Typische studies die (kunnen) worden uitgevoerd om de juiste diagnose te kunnen stellen zijn:

    • Procesmapping en critique sessies
    • In kaart brengen en analyseren van de effectiviteit vergaderstructuur
    • Data analyse
    • Hands on tool time studies (HoTT)
    • Spare part analyse
    • OEE- en storingsanalyse
    • Inspectieloop analyse
    • Preventief onderhouds effectiviteits analyse (MPE)
    • Asset integrity assessment
    • Observaties tijdens de uitvoering van het werk
    • Budget en kostenanalyse
    • Werkstroom analyse
    • Organisatiescan

Wil je weten waar staat in je ontwikkeling en hoe je de volgende stap moet implementeren, neem dan contact met ons op.

-

shape

Hoe kunnen we helpen?

Als u meer wilt weten over deze case of onze dienstverlening, neem dan contact op met Matthijs Bakker