Asset data: Basis op orde

(semi-) overheid

Een schone overgang naar nieuw systeem (SAP HANA EAM)

Uit een eerder afgeronde case voor dezelfde klant is gebleken dat hun basis niet op orde was. Naar aanleiding van deze bevinding hebben wij onze opdrachtgever geadviseerd hun ERP systeem te upgraden. Hier hebben wij hen (ook) mee geholpen. Lees in deze case hoe wij dat hebben aangepakt. Onze opdrachtgever gaat haar complete ERP systeem upgraden, waarin o.a. ook het onderhoudsmanagement SAP PM is geborgd. Om het nieuwe systeem (SAP HANA EAM) optimaal te benutten is het van belang om ‘schoon over’ te gaan, dat wil zeggen dat de ambitie is om al de assets goed vast te leggen en de activawaarde te verifiëren. Hiervoor is het nodig om ‘buiten = binnen’ te realiseren: de assetregistratie met bijbehorende structuurboom in het systeem komt overeen met de werkelijke situatie bij de verschillende productiebedrijven.

illustration

Inzetten specialist

Esito is gevraagd een tijdelijk werktuigbouwkundig specialist in te zetten die bekend is met industriële maintenance, SAP PM en werkvoorbereiding. Onze medewerker heeft nauw samenwerkt met het multidisciplinaire team van de opdrachtgever. Zijn werk heeft hoofdzakelijk bestaan uit het uitvoeren van inventarisaties op locatie, waarbij in gesprek met de procesoperator de assetregistratie en tekeningen op orde zijn gebracht. Op basis van een standaard formulier of equipment lijst, werd per locatie een bestand geëxporteerd uit SAP en op locatie vergeleken, gewijzigd en aangevuld. De aangepaste lijst werd daarna geïmporteerd in SAP PM.

Gebruiksvriendelijk ERP systeem, voorbereid op de toekomst

Het resultaat is een toegankelijk ERP programma SAP PM waarmee alle gebruikers van onze opdrachtgever overweg kunnen. De nodige apparaten, toestellen en onderdelen zijn in kaart gebracht en de juiste informatie is in het SAP programma verwerkt. De basis is op orde!

Lees hier de voorafgaande case: https://www.esito.nl/cases/praktische-implementatie-van-resultaten-uit-rcm-studies/

Tags

shape

Hoe kunnen we helpen?

Als u meer wilt weten over deze case of onze dienstverlening, neem dan contact op met onze account manager Jeroen Bakker